*** asyanın emzirme hikayesi ***

det
merhabalar

uzun çok uzun bir yazı olacak kemerleri bağlayın :)


asya doğdu a an göhüslerim sızladı ve sütümün geldiğini hissettim .
asya ilk yarım saat içinde emdi
hemşiremiz ne istiyor biliyor musun diye sordu
emmek mi dedim ve asya koluma koydu ve asya emmeye başladı .
benim için bir mucizeydi...


herşey yolunda gidiyordu asya sürekli emmek istiyordu .
ilk günler sarılık riski vardı .
dr doymuyordur diyip mama vermemi söyledi .
(20 cc bir ölçek her emzirmeden sonra verecektim)
bende o panikle mama aldım ve sadece bir gün bir kaç kez mama verdim .
ama bu süre zarfında (sarılık olduğu için sürekli uyuyordu ) emzirmeye gayret ediyordum .

mamayı bir hariç hiç kullanmadım .
asya sadece akşama doğru ağlama krizlerine giriyordu bir kez de
eşim beni uyandırmamak için vermiş hepsi bu ...
 45 güne kadar birdaha  mama hikayemiz olmadı .
asya ilk ay birkilo almıştı normaldi .

45günlükken kalça filmi için dr gittiğimizde dr kilosunun az olduğunu ve mamaya başlamam gerektiğini söyledi
her emzirmeden sonra 30 cc mama vermeliymişim o an aldı beni bir telaş resmen
aç bu çocuk doymuyor diyenler meğer haklıymış diye geçti içimden .
o ana kadar sütüm yetmiyor sorusu hiç aklıma gelmemişti inanıyordum sütüm vardı.
o an demek ki yetmiyor diye kendimi sorgulamaya başladım.
halbuki sütün var mı diyenlere yetiyor mu diyenlere
yetiyor diyordum gururla.


dr çıkışı eczane den mama ve biberon  alıp mutsuz bir şekilde eve döndüm dünya başıma yıkılmıştı .
mutsuzdum asyaya yetemediğim hissi bir kurt gibi beni yedi bitirdi .

asyaya beş gün civarı mama takviye ettim .ilk gün kaşık kullandım çok zordu yedirmek
biberona geçtim .
asya beşinci gün diliyle hangi meme diye kontrol ederken bulunca o an mamayı bıraktım .

o sıra zarfında babası eğ. için denizliye gitmişti .
ben asya emmeyi bırakacak gerginliğindeydim ve asya bundan etkileniyordu .
asya 52 günlükken falan sağ mememi reddetmeye başladı .
sol mememi emerken sağ mememi katiyen kabul etmiyordu .
her verdiğimde katılırcasına ağlamaya başlıyordu .
her pozisyonu denedik , ayakta yatarak çanta pozisyonu hepsi hepsi.
yok almıyor o almadıkça dünya başıma yıkılıyor .
sürekli internette yazı makale blog okuyordum .dr gitmeye karar verdim
belkide dr luk bir durumdu kulağı ağrıyor olabilirdi.


mama ver diyen dr terk etmiştim .bana idealist emzir diyen bir dr lazımdı .
ihtiyacım olan şey biraz cesaretlendirilmekti.
özel muayenesinde bayan bir doktor
asyayı ölçüp tartıp sen buna mama vereceksin annesi dedi.
peki mamayı alan bebek emmeyi bırakır doğrumu
ee evet bırakır ama yapacak bir sey yok dedi.
bir kağıt yırttı al dedi evolvia iyi bir mama tavsiye ederim
güle güle dedi.

ne emzir  dedi ne gayret et emsin anne sütü önemli de demedi.
yüreğimi yangın yerine çevirdi.
dönüşte oturduğumuz restorentta kendimi ağlarken buldum.
o an sadece deli gibi asya beni emsin istiyordum .
siparişleri beklerken nette  Tomris emzirme kampı yazısını buldum .
emzirme kampı yazısını ve mama hakkındaki yazıları okudum. emzirme kampı yapmalıydım .ama kendi evimde değildim
eşim yanımda değildi . iki dr mamaya başla demişti .
asya sol mememi emmiyordu  çok mutsuz ve gergindim
sağ memem küçülmüştü sanki sütüm çekilmişt
dünya başıma çöküştü çok mutsuzdum .
asyaya bakıp bakıp ağlama krizlerine girdim.

o sırada evimize döndük
dönerken anne memesi gibi çektikçe gelen bir biberon aldık
60 tl di .
kendi evimize geldik eşimin gelmesine 3 gün vardı .
o sırada asya evde biraz emer gibi oldu .biraz umutlandım
o biberonla iki üç akşam bir kez günde mama verdim .
zor emiyordu aynı anne memesi gibi çekmesi gerekiyordu .
***
bu süre zarfında canım ablam bana emzir senin sütün var
emzir mama verme diyen sürekli beni destekleyen ablam oldu ve beni destekledi
belki o zaman mama verme emzir kilosu normal diyen alam olmasaydı
vazgeçebilirdim.

(teşekkür ederim ona )

asya ikinci ayında 600 gr almıştı .
eve gelen benim gittiğim herkes bu çocuk az emiyor kilosu az  diyordu .
benim azmim yıkılıyordu ,ben bebeğime kötülük mü yapıyordum .
asya zayıf diye birkaç kişinin kalbini kırdım.
evden çıkmadan her firsatta emzirmeye başladım .
ama asya meme grevindeydi(meme reddi yaşıyorduk )
asya 3 ayında sadece  yarı uyanıkken uykuya dalmışken ve gece emiyordu
asyayı her saat uykuya daldırıp kendi mememi veriyordum .
uyanıncaya kadar emip uyandığı an memeyi ağzından atıyordu
bu şekilde bir ayı geçirdim artık pes etmiştim .
pazartesi 3 ayı doluyordu ve asya sadece uykuluyken beni emiyordu .

eşim pazar günü bir an bu zamana kadar direndik ama asya emmeyecek .
bu ay mama başlamalıyız dedi mama veririz sende gene uyurken emzirmeye devam edersin.
bende yorulmuştum yıpranmıştım inancım kırılmıştı

beklediğim mucize olmamıştı
asya bir daha beni gözleri açık emmeyecekti çipil çipil bakan gözleriyle temas kuramayacaktım
oysaki hiç beni emmeyeceği aklımın ucundan geçmemişti .


pazar akşam 11gibi instagramda takip ettiğim
gebe koçu mine aslan (ebe) mesaj attım.
cevap verdi ve konuyu anlattım.
ertesi gün beni aramamı söyledi.


ertesi gün beni aradı (asya o gün üç aylıktı mamaya başlama kararı aldığımız gündü)
bana vazgeçmemem gerektiğini söyledi.asyanın kilosu normaldi ,yapmam gereken herşeyi anlattı .
asyanın dil bağı var mı diye sordu yoktu .
kakasında sümüksü yapı yoktu ,buda süte alerjisi olduğu anlamına geliyormuş
bunlar olmadığı için şanlıydık
asya sadece meme reddi yaşıyordu ve bunun geri dönüşü vardı .
yıkılan savaşçı ayağa kalmıştı vuracak son bir yumruk gücü kazanmıştı .
tek atımlık silah gibi hissettim kendimi .

1- yalancı emziği hayatımızdan çıkarmamız gerekliydi
meme reddi yaşayan bebeğe emzik verilmemeliydi
2-ten tene temastı bebekte sadece bez ben belden üstüm çıplak olacaktı .
ortam sakin olacaktı tv radyo tel gürültü olmayacaktı
keyifli bir vakit gerecektik
3- memeyi kesinlikle zorla vermeye kalkmayacaktım.
4-boynuma kolye takıp dikkatini çekebilirdim

ogün  kontrole gittik asya 670 gr almıştı .
(sınır 500 dü mutlu olduk sadece uykuda emmiş ti)


pazartesi başladığımız serüven ilk gün ilginç sekilde güzel geçmeye başladı .
mine hanım tel kapattığı an asyayı soyup ten tene temasa geçtik o kadar mutlu oldu ki nasıl
gülücükler saçtı .sonra uyku vakti geldi .emzik olmadığı için uykuya geçişi sırasında kucağımda hafif sallayark gözü açık
mememi kabul etti .etti ve gözünü kapatarak uykuya geçti .
ama günler sonra gözü açıkken ilk memeyi alışı oldu .

sürekli ten tene temas seklinde geçirdik asya sürekli kucağımdaydı sadece uykuya geçişinde memeyi zorda olsa ağlayarak kabul etti .memeyi ben teklif ettim.
o istemeyerek te olsa aldı ve uykuya daldı
gece zaten uyuyordu emmesinde sıkıntı yoktu .
ertesi gün daha çetin bir gündü
asya uyku vakti yaklaşınca ten tene temas tanda zevk almadı
keyfi varken yapmadığım için kızdım kendime asyayı duş aldırıp biraz gezdirip uykusu iyice geldi
ağlayarakta olsa gözü açıkken memeyi aldı ve uykuya daldı
gün zorlu ve çetin geçti.
yalancı emzik olmadığı için onu istiyordu ama yoktu .
3saat uyumadığı oldu .uykuya dalmak için emzik istiyordu .
sürekli kucağımda sarkılar söyleyip arada meme teklif ettim.
oturarakda almıyordu ayakta verip alınca oturarak devam ettim.


3gün
memeyi mutsuz alıp bıraktı alıp bıraktı sonra istemedi .
mızmızlandı en son pes etti memeyi alıp uykuya daldı emme işlemine uyuyarak devam etti.
direnç gösteriyordu mine hanım iyi gittiğimizi söylüyordu
bu sıra zarfında sürekli mine hanımla konuştuk ve yazıştık .
3gün uyarken aldığı memeyi uyanıkken emmeye devam etti
bana bakıp biraz emip biraz bakıyordu
(busüre zarfında  12 de aşağı kahvaltı yapmadım
şaçımı toplayamadım duş alamadım asya sürekli kucağımda sürekli
sakinleştirirken geçirdim .
asya hep memede uyudu koyunca uyandı yoruldum mahfoldum ama yılmadım )

4gün
3 mart sabahtan bir öncekilerin aynısını yaşayıp öğleden sonra 3 gibi asya gözü açık emmeye başladı .
yarım saate yakın gözü açık emip bana baktı çipil çipil .
mutluluktan ağladım.


bugun bu maceraya başlayalı 10 gün oldu .
asya çok nadir memeyi reddediyor yolumuz daha uzun olsada artık göhüslerim hiç olmadığı kadar boş :)
asyayı her fırsatta emzirmenin mutluğunu yaşıyorum hala kucağımda uyuyor ,koyunca uyanıyor ama umrumda değil
çünkü mutluyum .onun emerken bana bakması beni dünyanın en mutlusu ediyor.
inşallah herşey yolunda gider ve tamamen biter buçetin grev .

meme reddi yaşamayan anneler allah allah bu da neymiş diye bilir .
siz dünyanın sanslı kullarındanmışsınız dua edin:)

benim deli gibi emzirme isteğim beni bu duruma getirdi.
deli gibi okudum deli gibi araştırdım yolum mine ebe ye (tık tık tıkkkk
düşürdü .

o nasıl teşekkür etsem az ne kadar dua etsem az
herşey için sonsuz teşekkürler
divaneye dönmüş yeni ve çaresiz bir anneyi dünyanın en mutlusu yaptı

iyiki varsınız

bu yazı size ve benm durumumu yaşamakta olan yeni annelere .
vazgeçmeyin .mama vermeyin demiyorum haddim değil ama emzirmekten vazgeçmeyin .



yazacak tonlarca şey vardır atladığım bir sürü detay ama yazıya azim ve kararlılık ve biraz emzirme
isteiği koydum sizde alın ve yolunuza devam edin.

allahım sizde mine hanım gibi bir melek yollasın inşallah


iyi geceler


 

bircanın renkli dünyası

Merve Erden

1 yorum:

  1. Merhabalar. Aynı sorunu yaşıyorum bizi kız bir buçuk aylık ve gece de beş dakikadan fazla emmiyor. Korkunç bir durum gerçekten. Daha kucağıma aldığım an ağlamaya başlıyor. Size ten tene temasla ilgili sormak istiyorum. Uyanık olduğu süre boyunca hep mi denediniz? Kucağımda yüzü bana dönük yatmak istemiyor. Nasıl yapacağımı bilemedim.

    YanıtlaSil

her yorum bi gülümseme *-*