***ABİDİN DİNO -MUTLULUĞUN RESMİ -PUZZLE ***

merhaba
ıyı aksamlaruzun zamandır almak istediğim puzzel kavuşmama az kaldı
sonunda satınalabildim :)


ama abidin dino eseri mutluluğun resmi tablosu ve hikayesini sizle paylaşmak isterim
benim de çok sevdiğim resimlerden Abidin Dino ya ait bir resimdir bu..bir çok kişinin "mutluluğun resmi " diye bildiği bu resmin aslıda çok da ilginç bir hikayesi vardır, pek bilinmeyen..oysa bu resim Abidin Dino tarafından Nazım Hikmet in yazdığı bir şiir üzerine yapılmıştır..işte Dino nun çok etkilendiği Nazım şiiri :

sen mutluluğun resmini yapabilir misin abidin
işin kolayına kaçmadan ama
gül yanaklı bebesini emziren melek yüzlü anneciğin resmini değil
ne de ak örtüde elmaların
ne de akvaryumda su kabarcıklarının arasında dolaşan kırmızı balığınnkini
sen mutluluğun resmini yapabilir misin
1961 yazı ortalarındaki kübanın resmini yapabilir misin
çok şükür çok şükür bugünü de gördüm
ölsem gam yemem gayrının resmini yapabilir misin üstad

NAZIM HİKMET

işte Nazım ın bu şiiri üzerine Abidin Dino bu resmi çizdi...çok güzel değil mi??


n11.com dan ücretsiz kargo ile 37 tl ye aldım
sabırsızlıkla elime ulaşmasını bekliyorum :)



satın almak  ve ya incelemek için tık tık tık

bircanın renkli dünyası

Merve Erden

1 yorum:

her yorum bi gülümseme *-*