*** işte asyanın doğum hikayesi ***

merhabalar
asya şu an 2.5 aylık ve yanımda uyuyor
rabbime sonsuz hamdü senalar olsun .
onu bizden bizi ondan hiç ayırmasın tek duam bu .(amin)


***
son haftalar o kadar zor geçti ki , o kadar kolay bir hamilelik geçirmişken
son aydaki vücuttaki kaşıntılar ,uykusuz geceler
kaşıntım yüzünden delirircesine kaşınıp rabbime dua ediyordum .
artık ağlıyordum kaşıntıdan .
asya bir an önce sağ salim doğsun diye ...

haftalar geçiyordu ama asya mın gelmeye niyeti yoktu .
iyice ağırlaşmıştım ödemlerim vardı iyice dubaya dönmüştüm.

***
günümün dolmasına iki gün kalmış cumartesi çarşı pazar dolaştım .
gece hine kötü uykusuz bir gece sancılarım başladı .
eşim yanımda uyuyor sessizce ne yaşayacağımı merak ederek beklemeye başladım .
sabah beş de lavaboda kanlı nişanım geldi
ve dayanılmaz ağrılar kasıklarımdan gelmeye başlıyordu .
geldiğinde olduğum yere kıvrılıyordum hareket edemiyordum .
nişanım gelince dedim beklemeyelim gidelim.
sürekli geliyor çok ta sık bu kez gelecek galiba asya :)
duş alıp hemen çıktık .

doktorumuz pazar olduğu için orda değildi
kontrollerimiz yapıldı doğum başlamıştı
nst de 23 35 arası sancılarım vardı .
açılma yoktu .

hemşire evimizin uzak olduğunu bence eve gitmemem gerektiğini gözetim altında
kalmamı istedi.
doğum iki gün içindeydi.
asya ne zaman isterse o zamandı .

pazar gününü ve gecesini sürekli dişlerimi
sıkarak , pikeyi ısırarak iniltiler içnde geçirdim
açılma olmadan sürekli yalancı sancılarla bitti gece

(sancıyı anlatmak pek istemiyorum
doğum yapacak kişiler etkilensinde istemiyorum.)
sabah oldu .
asya bugün gelecekti hissediyordum .
30 kasım2015


***
pazarı ve gecesini sancılar geçirdim dedim
gelelim pazartesiye ( tam 40 hafta )

sabah üç santim açılmıştım .
artık ağrılar belden vuruyordu .
eşim kapıda benden daha endişeliydi sürekli benimleydi .
çektiğimi görüp lütfen sezeryan ol çekme bu sıkıntıyı demeye başladı.

hastane koridorlarında beraber dolandık bütün gece ...
sabah 11 12civarı eşime el sallayarak doğumhaneye girdim .

ben sanıyorum bir iki saate doğurup çıkacağım.
ama nerde asya nazlı bebek :)

sürekli nst bağlı olarak sancılarımın sıklaşmasını ve açılmamı bekledik .
(bu arada ne epidural ne spinal nede herhangi bir uyuşma almadım.
canlı doğum yaptım.)

artık sancılar  sıklıkla geliyordu ama ben bütün gece sancılarla geçirdiğimden ve
sadece sıvı tükettiğim için halsizdim ve yarı uyanık şekilde bekledim doğumu .
sançıla geldiğinde derin derin nefes alarak atlattım sancıları

3-5-7 derken en son muayene doğum anı başlamıştı .
kontrol için yattığım da doğum yapıp kalktım .

bebeğin kanalı girdiğini ve sürekli ıkınmam gerektiği söylendi.
o an keşke  doğum eğ. katılsaydım diye geçirdim içimden .

doğum anını da es geçiyorum :)

asya 16: 45 de gözlerimin önünde dünyaya geldi
o an dokuz ay tam kırk hafta çektiğim sıkıntılar ,
2 gün boyunca çektiğim dayanılmaz acı son buldu .
o an göğüslerim sızladı ve sütüm geldi.
o an dünyanın en mutlusuydum.
o an dan itibaren bütün dünyanın yükü sırtımdaydı .
asya beni anne yapmıştı .
ilk sorum yaşıyor mu aldu .
saçları da varmış dedim .
kesin kız dedim.
öptüm asya ve düşmesin diye hemen geri verdim .
ve doğum masasından indim ve
hemşiremiz gülnaz hnm ne istiyor biliyormusun dedi
emmek mi dedim  asyayı hemen emzirdim .
gözleri yumuk yumuk bir can bedenimden beslenmeye başladı.


asya iki günlük sancıların sonunca tam 40.hafta 280 gün normal yollardan dünyaya gözlerini açtı .

rabbim ömrünü uzun ve hayırlı eylesin inşallah ...

allahım onu bize bağışlasın ve onu bizden ayrımasın .

yolu bahtı hep açık olsun ...
çektiğim ne sıkıntı nede acıların hiç birini hatırlamıyor bu beden


iyiki iyiki ve hep sonsuz şükür hamd var ağzımızda ..


allahım herkesin evladını  bağışlasın ve herkese nasip etsin.

amin...









 

bircanın renkli dünyası

Merve Erden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

her yorum bi gülümseme *-*