*** 16. HAFTA 16+1g - 16+6g ARASI GEBELİĞİMDE NELER YAŞADIM ***

merhabalar

artık hamile olduğumu herkes bildiğine göre yazmalıyım doya doya :)

peki neden yazmalıyım
  • kendim için yaşadıklarımı unutmamak için yazmalıyım
  • bebeğime çok güzel bir anı olması için yazmalıyım
  • benimle aynı yoldan geçen ve geçecek olanlara bir nebze olsa faydası olması için yazmalıyım
  • kimse okumasa da yada binlerce kişi okusa da farketmez bazen bir kişiye aydınlık olmak bile yeter :)


işte başlıyoruz gebelik maceralarıma :)

16 haftaya kadar olan kısımları bir kaç yazı şeklinde ele alacağım .


16 hafta artık düşük riskini % 99 atlatmış olduğumuz için bir nebze daha rahatlamış bir gebeyim :)
artık bebeğimin cinsiyeti ne ? kime benziyecek ? gibi daha hoş bir zamanı hamileliğin.
kokulara karşı hassasiyet tamamen azalmış , yemeğe karşı daha iştahlı , bir tık daha büyümüş göbeği gizlemek artık imkansız olmuş bir gebe .
16 . haftaya girdiğim ilk iki veya üç gün sanırım akşam narkoz yemişçesine uyudum :)
bu demek oluyor ki vücudumun uykuya ihtiyacı vardı .
sonra uykumu alıp uyandığım ilk akşam bebeğimin hareketlerini hissettim ve ağladım
eşime şu cümleyi kurdum :
ne kadar şansızlık bu güzel duyguyu hissetmemen dedim

çünkü içimde bir canlı var ve anne ben burdayım dercesine kıpırdıyor :)
Rabbim sana sonsuz şükürler olsun.

bebeğimle her sabah konuşuyorum ve günün herhangi bir saatinde çünkü benim ve babasının sesini bu dönem tanımaya başlıyor .

bu hafta bir kaç kez daha bebeğimin hareketini hissettim .

pazartesi günü 16 h.6 g  sabah acayip bir baş dönmesi e göz kararması hissettim sanırım tansiyonum düştü
sıcak havaya dayanamayıp .



***
küçülen rahmim hem bebek kesesi hem de idrarla paylaşınca bu dönem gaz sancılarımda arttı ve rahatsız edici boyuta geldi
sık idrara çıkmak ve gaz problemi yaşamak bu dönem çok doğalmış bu yüzden

 vücudum bu dönem kan dolaşımı arttığı için kaşıntılarım arttı
adet görmediğim için vücudum yanıyor


kasık ve alt göbeğim de hafif ağrı ve sızlamalar arttı
çok normalmiş bebeğimiz büyüdükçe o bölge geriliyor ve sızı ve kramp şeklinde ağrıyor



***
  • günlük 3 lt ve fazla su tüketildi  
  • haftanın 4 günü yaklaşık bir saate yakın hafif tempolu yüründü
  • günde bir bardak süt ve ya ayran tüketildi
  • sabah kahvaltısı sıkı yapıldı ,düzenli beslenilmeye çalışıldı
  • kan ilacı alındı
  • ceviz ve kuru kayısı tüketildi
  • fazla kafein alınmadı ( günde bir fincan )
  • kendimi fazla zorlamadan rutin işler yapıldı


işte 16 hafta başımdan geçen olaylar
yaptıklarımın ,deneyimlerim



sevgiler bizden

bircanın renkli dünyası

Merve Erden

2 yorum:

  1. Harika siniz suan benim Yaşadıklarımı an be an yazmissiniz.Rabbim yardımcımız olsun.acaba ben mi erken hissediyorum bana mı öyle geliyor bebeğimin kıpırtsi derken meğer hissediliyormus mutlu oldum :)

    YanıtlaSil
  2. Harika siniz suan benim Yaşadıklarımı an be an yazmissiniz.Rabbim yardımcımız olsun.acaba ben mi erken hissediyorum bana mı öyle geliyor bebeğimin kıpırtsi derken meğer hissediliyormus mutlu oldum :)

    YanıtlaSil

her yorum bi gülümseme *-*