***EV YOĞURDU -FIRINDA MAYALAMA TEKNİĞİ***

Merhaba
asya ek gıdaya ilk başladığında normal usulde yoğurt yapıyordum
 ama asya sanırım ev yoğurdu eksi bulup yemiyordu .
 tekrar ev yoğurdu yesin istediğim içim alıştırma çabasındayım

öncelikle sütçüyü arayacağım gün  balkonda  süt satan başka birini görüp süt aldım.

3 lt aldım ve süzüp kaynattım.
aslında klasik yöntem de mayalayacaktım ama fırında nasıl mayalanır diye videolara baktım ve maya hoşuma gitti :)
denemeye kara verdim.

1.püf noktası taşmaması için
 asyayı emzirmeye giderken altını kıstım içine kepçe kasık üzerine tahta kaşık koydum taşmaması için


2.püf noktası kepçe ile savurtarak on dakiya yakın kısık ateşte kaynatmak
sulu kısmını yok ediliyormuş bu şekilde .

sonra soğumaya bıraktım ve bebek banyo suyu kıvamına gelince maya için uygun ısı demek
3.püf noktası  elini on saniye yakın tutabiliyorsan sütün içinde ve elini yakmıyorsa
maya için doğru derecede demekmiş  (45 dereceymiş )

sonra mayalayacağım  kaba sütü boşaltım

bir llt süte bir yemek kaşığı maya (ev mayası ) ölçü buymuş

bir kaba 3 kaşık maya koydum içine bir bardak  süt ekleyip pürüzsüz olana kadar karıştırdım .
ve sütün içine boşaltıp karıştırdım

önceden on dakika 150 derece ısıtılmış  fırına kabın  ağzı açık şekilde koydum .

koyduğumda fırın çalışmıyordu !!

ve 4,5 5 saat sonra yoğurdum mayalanmıştı

üzerine havlu peçete koydum ve dolaba yerleştirdim.
sabah aldım havluları ve bir az önce yoğurdumu asya yesin diye bozdum ve tadı ve kıvamı çok güzeldi.
hatta kaymak bile tutmuştu :)


bir kaç püf noktası daha   instagram dostlarım yazdı

maya ne kadar çok olursa yoğurt eşkiyormuş .
gece mayalamak doğrumuymuş
çünkü bakteriler karanlık ortam seviyormuş .
vede sessiz ortam lazımmış .






bundan sonrakileri kavanoza mayalayacağım.

inşallah sizde denersiniz
youtube videoları var
bir göz atın derim denemeden önce 

bircanın renkli dünyası

Merve Erden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

her yorum bi gülümseme *-*