***PATATES VE FAYDALARI***

merhabalar
herkese mutlu günler
patates yemeyi kim sevmez ki biliyorum hepimiz seviyoruz .

ben çok canım istemedikçe veya mecbur kalmadıkça kızartma olarak yemiyorum .
ya salata yada yemeğini tercih ediyorum .
ama eşim hafta bir gün kızartma yer *-*


 

Sindirimi kolaylaştırır ve mide gazlarını giderir.

• Potasyumdan zengin, sodyumdan düşük olması nedeniyle kalp damar sağlığını korur ve tansiyon hastalığında faydalıdır.

• Selenyumdan yana zengin bir sebze olan patates, troidin de düzenli çalışmasını sağlar.

• Manganez içeriği yüksektir. Bu nedenle cilt sağlığı için önemlidir ve cildi güzelleştirir.

• İçeriğindeki fosfor nedeniyle cinsel gücü artırır.

• Bol lifli yapısından dolayı barsakları çalıştırıcı ve temizleyici özelliği vardır.

• Kabızlığa karşı etkili ve kolon kanserine karşı koruyucudur.

• B vitaminlerinden zengin olmasından dolayı sinir sistemini düzene sokar, yorgunluğa karşı etkili bir sebzedir.

• Patates etkili bir virüs yok edicidir ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

• Magnezyum, kalsiyum, demir ve çinko içeriği de yüksektir.

• Yapılan çalışmalara göre patatesi çiğ olarak tüketmek, pişirerek tüketmekten daha faydalı. Özellikle patates suyunun karaciğer, safra kesesi, mide hastalıklarına karşı koruyucu özelliği bulunmaktadır.

• Vücudu toksik maddelerden arındırarak kanı temizler, hücre yenileyici özelliği vardır.

• Şeker hastalarının veya insulin direnci olan kişilerin dikkatli tüketmesi gerekir.

ben çok şaşırdım peki ya siz?

bircanın renkli dünyası

Merve Erden

4 yorum:

  1. Sana katiliyorum bende icinde patates olan her seyi severim:)

    YanıtlaSil
  2. merhaba
    Paylaşımın için çok teşekkürler
    patates olmasaydi ne yapardık :)

    YanıtlaSil
  3. ben de salatasını çok severim, hem tok tutar, hem de ne kadar faydalıymış, bilgilendim teşekkür ediyorum.
    madem bu kadar yararlı daha sık yapmaya karar verdim.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil

her yorum bi gülümseme *-*